Monday, October 23, 2006



London, 28.9-1.10.06
The first Hillsong Conference in Europe-Die erste Hillsong Konferenz in Europa
For the first time in my life I flew to London. At the airport in Luton I met my Swiss friend Céline from Lausanne and a little later in front of our hostel we met Bodil the Norwegian Wiking! It was great to finally be reunited with Bodil after more than one year. On our way to London Excel, where the conference was held we met two other Norwegian Ex-Hillsong-Students: Lisa and Ann with their friend. Together we made our way with the tube to the Excel building. It was like going home. Darlene, Brian and Bobbie, Chris Caine, Phil Dooley, Delirious and even Joel A'Bell were there. It was an awesome experience to be in the house again and I encountered God in a powerful way. Hillsong Conference stated with 3000 people and we met some of our old friends form Sydney. The whole group form Scottland was there as well.
We had great fun and I enjoyed to be in London, even though Bodil and I had to change the hostel every night. Every day we had to move with our littlel suitcases. We laughed a lot! On Sunday we did some sight seeing in London. It was a bit chaotic but at leat we maged to visit BigBen :).
Zum ertsen Mal in meinem Leben bin ich nach London geflogen. In Luton airport habe ich Céline (meine Mitbewohnerin in Sydney) aus Lausanne getroffen. Genau vor dem Hostel in London erblickte ich dann schliesslich auch Bodil mine nowegische Wikinger-Freundin! Ich habe mich sehr gfreut sie nach über einem Jahr wiederzusehen. Auf dem Weg zum Excel-Gebäude, wo die Konferenz statt fand, trafen wir rein zufällig noch zwei weitere Ex-Hillsong-Studenten aus Norwegen: Lisa und Ann mit ihrere Freundin. Zusammen habe wir uns ins U-Bahn Wirrwarr gestürtzt und sind schlussendlich im Excel angekommen. Es war wie wenn ich nach Hause kommen würde. Darlene, Brian and Bobbie, Chris Caine, Phil Dooley, Delirious und soagr Joel A'Bell waren da. Gottes Gegenwart im Lobpreis und den Predigten berührten mich sehr. Hillsong in Europa startete gleich mit 3000 Teilnehmern und wir trafen etliche Freunde aus den guten alten College Zeiten.
Wir hatten Fun und genossen London, trotz der Tatasache, dass Bodil und ich jeden Tag in ein neues Hostel ziehen mussten. Wir "Clön" haben uns krumm gelacht als wir jeweils mit unseren Rollkoffern wieder durch die Strassen London's promenierten. Am Sonntag haben wir uns aufgemacht auf eine etwas unkoordinierte SightSeeing-Tour: immerhin den BigBen haben wir gesehen :).

0 Comments:

Post a Comment

<< Home